zondag 27 maart 2011

weekend smullen...

english in green...







vaak realiseer ik mij dat het weekend hier meestal goed gevuld is, soms lijken de week meer vrije dagen... misschien door de drukte van heen en weer geregel met de kids en de was en strijk die dan ook meestal gebeurt... en toch vind ik het heerlijk om net in het weekend eens iets anders te koken... en omdat ik dit boek van Ellis kreeg ( zij kookt niet zo graag maar bakt wel de heerlijkste taarten !) kon ik het natuurlijk niet laten iets uit te proberen... trouwens lente geeft me ook altijd de zin om nieuwe dingen uit te proberen... dus het werd experimenteren in de keuken...


mostly I'm so bussy in the weekend that it doesn't looks as time of ... but even than I like to cook something a little bit different then usual... and because I've got this book from Ellis, I was curious to try something out ... so this weekend it was experimenting in the kitchen...



ik koos twee gerechtjes uit...zamkoekjes en gemarineerde courgettes... en dat laatste wil ik jullie niet onthouden...want het smaakte zo heerlijk en is volgens mij met heel wat dingen te combineren... I choose two recipes, salmon cakes and marinated zucchini...and that last I 'll share with you , because it's so yummie and you can combine it with many other food ... voor twee personen : *2courgettes in plakjes*grote bos peterselie *3teentjes knoflook *1lepel gedroogde tijm *peper en zout *ruim 1dl goede olijolie *geraspte emmentaler of parmezaan courgettes in plakken snijden en in een vuurvaste kom doen in een blender : peterselie, look , tijm , peper en zout doen en nadien de olijfolie toevoegen marinade over de courgettes gieten en ongeveer 25minuten laten marineren oven voorverwarmen op 200graden courgettes bestrooien met kaas en een half uurtje in de oven zetten ... smakelijk !!

*2 zucchini sliced
*large bunch parsley *3 cloves garlic *1 tablespoon thyme *salt and pepper *1dl good olive oil *grated parmesan cheese or emmental do the zucchini in een heatproof bowl in a blender : parsley, garlic, thyme , pepper and solt and add the olive oil pour marinade over the zucchini and let it stay for 25minutes preheat oven on 200 degrees sprinkle the zucchini with the cheese and set it in the oven for half an our ...tasty!

5 opmerkingen:

  1. mmmm! en zo'n mooie lentegroene kleuren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oo klinkt zeer lekker!! het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt me heerlijk inge! buiten courgettesoep, doe ik eigenlijk nooit iets met courgettes, dank je wel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm klinkt goed, ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een beetje een variatie op pesto zo te lezen !
    Yummy voor zo'n heerlijk lentegerecht !

    BeantwoordenVerwijderen