zaterdag 5 maart 2011

Val d'oise (3)

english in green...






het laatste deel van mijn tripje naar Frankrijk... op zaterdag bezochten we Pontoise... een grotere stad dan de plekjes die we voordien bezochten... er is een oud stadsdeel en er was markt ...maar het is geen plekje waar mijn hart sneller van slaat...


the last part of my visit to France : Pontoise, a bigger city than the places before... even there 're old small streets and buildings and there was a market , it didn't feel as coming home ...








we gingen naar een tentoonstelling in het Tavet museum... kleurrijke werken van Otto Freundlich
en ook in de tuin staan beelden van hem... mooie werken van Matisse waar hij in enkele lijnen een stemming weergeeft... werken van Pissaro en zo veel meer , zeker een bezoek waard...



at the Tavet museum there was an exposition with works of Freundlich, Pissaro, Matiss(links above) ...and much more...







deze boekjes vond ik op de markt voor mijn moeder...ze is 89 maar leest nog graag en de franse versies van Agatha Christie en Maigret zijn haar favorieten, dus als ik er eens wat op de kop kan tikken...



this books I bought for my mother, she is 89 and she still reads a lot.. the french Agatha Christie and Maigret 're her favorites...so if I can find them...



en hier plezier ik mezelf dan mee ..ik ben gek op zijden garens ...ook de oude klosjes cordonnet van gutherman...mooi zijn hun kleuren...de fransman was prijzig maar ik wilde ze toch graag ;-)



and this one to spoil myself... I'm in love with all kind of silk materials... and the old cordonnet of gutherman has so beautiful colors... they weren't cheap ...but I wanted them :-)

3 opmerkingen:

  1. Mooie garens hoor! En wat leuk dat je moeder nog steeds leest met 89!
    Enne..ja hoor magnolia takken ;o)
    Jij ook een heel fijn weekend!
    Groetjes,
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk reisverhaal en wat een schatten heb je veroverd:)

    BeantwoordenVerwijderen