woensdag 2 maart 2011

my spoon jewelry...

english in green...



een tijdje geleden vroeg Tine me of ik oorringen voor haar wou maken...uit de erfenis van haar moeder had ze een eenvoudig collier met mosagaat... ze had er twee stenen van over en die wou ze ergens verwerkt in zien... het was even wikken , wegen en puzzelen om iets te vinden wat bij Tine en de vorm van de stenen zou passen en ook het collier eer zou aandoen...na wat verschillende vormen geprobeerd te hebben, besloot ik dat ik iets wilde dat haar gezicht niet ronder zou maken, dat ik er een klein motiefje in wou en dat het zilver moest worden...dus op zoek naar zilveren lepels met geschikte heftjes... eens deze gevonden , zaagde ik er het gepaste stukje uit, dan nog heel wat vijlen tot het een mooie vorm had en ze gelijk waren, polijsten en gaatjes boren zodat ik ze kon afwerken met de stenen...ze kregen zilveren hangers ...
en gisteren kwam ze, ze ophalen, dus ik kan ze nu eindelijk showen...en als verrassing , stond Sandra van Zsazsazsu plots op de stoep...dus dat werd heerlijk kletsen...moeten we zeker eens herhalen :-) ... hieronder het resultaat...

a while ago, my friend Tine ask me to make earrings...she has a collier of the heritage of her mother and she would that I used two stones of it ... so it was thinking, making designs and searching for a good shape ... once I had the idea, I searched for the wright silver spoons and so I made this earrings...

and yesterday she came to get them...and unexpect at the same thime sandra of Zsazsazsu came, so we had a lot to tell and had a wonderful afternoon... we certainly going to do that again ! below you can can see the result...






7 opmerkingen:

  1. Waaaaaw, prachtige oorbellen heb je daar gemaakt, Tine zal tevreden zijn! Fijn als je zulke creatieve vingers hebt! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooo mooi! Vind de stenen héél erg mooi en zo'n erfstuk ook kunnen dragen is geweldig! Zeker als er zo nagedacht wordt over het ontwerp zodat het nog mooier wordt. Knufzz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow!!! Dat heb ik trouwens al vaker gedacht als ik uw juwelen zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW! een heel bijzonder idee en prachtig uitgevoerd, op zo'n momenten ben ik jaloers op oorbeldragers:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ze live gezien en ze zijn idd prachtig en superorigineel. Ze passen dan ook perfect bij Tine !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gemaakt! En wat een origineel idee om dat van bestek te maken.
    Mijn complimenten!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen