vrijdag 4 maart 2011

paper and light...

english in green...








ik volgde de basis workshop lichtobjecten bij Kristien Braet... de ronde en glooiende vormen zijn voor de driedaagse workshop, maar ik wou toch al heel graag een ronding in mijn ontwerpje verwerken...eigenlijk wil ik dit of volgende jaar de gang en de trappen schilderen (ik zie er een beetje tegen op om al die trappen af te schuren)...en er moeten verschillende wandlampen komen, dus ik dacht als ik deze heb , vind ik vast de moed om aan de zware klus te beginnen... dus het eerste exemplaar maakte ik in de workshop...


I followed a workshop at Kristien braet (link above)... rounded and undulating forms are for a three days workshop , but I wanted a curve in my design... one of my project is to renovate the hall and the stairs this or next year, it's a big work ans I thought if I had already the wall lamps, it'll motivate me ;-)... so the first one , I made in the workshop...





er wordt een basis van houten takken gemaakt...

first you made the shape in wood branches...







de bekleding is van handgeschept papier...

the lining of handmade paper...







en dit is het resultaat , het zal nog meer licht geven, eens het tegen de muur hangt... en natuurlijk worden er dus meer gemaakt ...met Ellis en Hilde ga ik deze zomer experimenteren... mijn takjes staan alvast te drogen...


it would give more light onces it hangs on the wall... with Ellis and Hilde this summer we'll experiment this summer... my branches're still drying...



2 opmerkingen:

  1. 't is het moment om te snoeien en massa's takjes te vergaren hé ! Mooi resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw! prachtig om dit moois te zien groeien!

    BeantwoordenVerwijderen