vrijdag 11 maart 2011

August Gillé

english in green...




ik wil zijn zoals de bloemen die zijn altijd blij ( A.Gillé)


ik leerde zijn werken kennen via vriendin Marleen en toen ik naar deze site ging was ik helemaal verkocht ... sommige van zijn werken doen me denken aan Gustave van de Woestijne...andere hebben meer zachtheid en kleur, zoals bovenstaand zelfportet... en zijn 'vrouwen' hebben iets wat me aantrekt ...


my friend Marleen showed me his site and I had immediately a connection with the man and his works (link above)... some of them reminds me works of G
ustave van de Woestijne, others has more subtile colors , like the self portret above and the women he paints has something that touched me ...


geld betekent niets , ik moet de dauw aan mijn tenen voelen (A. Gillé)


een man naar mijn hart... ik ga zeker zijn werken eens bekijken als dat kan...


a man that I like ... I'll sure visit his expositions when it's possible...

5 opmerkingen:

  1. uitleg pif : ik zoek 3 mensen, die krijgen elk van mij een zelfgemaakt kadootje, deze drie mensen doen zelf een oproep (op hun blog) en zoeken elk ook 3 mensen, voor wie ze iets maken, en zo gaat de 'ketting' voort...
    Prachtig schilderij, ik word soms zo 'benomen' door schilderkunst (en muziek), beangstigend soms zelfs, zoveel dat het me doet en raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal me hier zeker eens in verdiepen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie schilder! Zal zeker meer gaan zien. Knufzz..Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig portret! Ik ken de schilder niet. Gisteren was ik in Noord Brabants museum in Den Bosch. De expositie Vlaamse vedetten,o.a Rik Wouters Gustave de Smet Constant Permeke en andere. Voor mij hoort had hij er zeker bijgehoord!

    BeantwoordenVerwijderen