zondag 13 maart 2011

maak een jurkje...


english in green...






een leuk project en drie vliegen in één klap : je steunt een goed project, je recycleert en je hebt fun tijdens het maken en verruimt zelfs je naaiervaring ! ;-)
de bedoeling is een jurkje te maken van een kussensloop, je stuurt die naar Kimminita en die stuurt ze weer door en zo belandt jouw jurkje in Uganda...


I like the idea, you sew a little dress of a pillowcase... so you support a charity, you recycle and you get a good feeling and maybe you also get more sew experience ...enough reasons to start ! take a look at Kimminata's blog (link above) if you 'll support the project and in no time a little girl in Uganda wears your dress ;-)

9 opmerkingen:

  1. O, wat een heerlijk idee, ik kijk of ik daar volgende week ergens een gaatje voor kan vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk en goed idee, maar helaas is mijn naaiwerk niet goed genoeg om aan zo'n project mee te doen:(
    veel succes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Unfortunately, I don't sew, but this is a great idea.
    How are you my virtual friend? Your blog is so full of beauty.
    Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk projekt ! Onze oude uniformen van 't werk gaan ook richting Kenya naar een naaischool waar ze er leuke dingen van kunnen maken. Zo steunen we ook een leuk project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer genoeg heb ik geen naaimachine meer. Vroeger maakte ik nog wel eens kleertjes voor mijn dochters, maar ja.. die zijn al eeuwen het huis uit:-)
    Ik vind het wel een ontzettend leuk project!
    Groet,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn eerste reactie was: 'leuk'. maar in feite verstoren dit soort acties de lokale economie. de markten in afrika worden overspoeld met overbodige spullen uit het westen en de lokale mensen kunnen hun spullen aan de straatstenen niet kwijt.
    klinkt een beetje zuur ... maar het jurkje is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ lhuerebleue : het is idd altijd wat dubbel, maar ik denkdat veel van die kleedjes gaan naar mensen die zelfs bij de lokale bevolking niets kunnen kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inderdaad, ik denk ook dat zulke kleertjes gaan naar zij die er het geld niet voorhebben, zoals de vele weeskindjes. De weeshuizen in Afrika moeten het hebben van welwillende giften als deze. Tof initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je het project steunt! En als je geen jurkje wil sturen, kun je ook stof sturen zodat de mensen het daar zelf kunnen maken. Dan leren ze ze jurkjes maken.
    Het project is erop gebaseerd dat alle meisjes in de wereld minstens 1 jurkje verdienen. En als dat meisje dan dat jurkje wil verkopen mag ze dat van mij doen hoor en zo de economie steunen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En de liefdevolle bedoeling erachter is mij ook veel waard.

    BeantwoordenVerwijderen