zondag 30 januari 2011

shopping, art and relaxing in Leiden...


english in green...





hoewel ik nu al twee jaar op en neer pendel tussen Gent en Leiden, blijft Leiden toch altijd een stukje meer vakantie... en ook het afstruinen van de marktjes en recycling winkeltjes blijft mijn hobby... en zaterdag waren dit mijn koopjes : een plantenbakje en een lantaarntje voor op het terras thuis of hier op het balkon, een lap fuchia tricot (ik heb een leuk ideetje voor Iva), lintjes, schaduwpennen,klemmen en heel mooie donkere groene glaskralen...

even it's still two years that I switch between Ghent en Leiden, Leiden stays a little bit vacation...trifting at the markets and the second hands shops shall always stay a hobby...
and this is what I found saterday : a flowerpot and a lantern for on the terrace, a piece of fuchia fabric, scroll pens, clamps, ribbons and dark green glass beads...





een beetje cultuur en een frisse neus is wel iets voor op een zonnige zondag...

in het Sieboldhuis is het tweede deel van de Hokusai tentoonstelling te zien, de eerste kon ik jammer genoeg niet zien, maar het tweede deel loopt nog tot 27 februari...
ook de collectie van Siebold is zeker de moeite waard !


and on a sunny sunday I like the combination of a little bit art and being outside... so we visited the Sieboldhouse (link above)... the permanent collection is beautiful and amazing and there's a very beautiful collection of Hokusai art(link above)




Hokusai is gekend om zijn golven maar er is zoveel meer ... in het echt verbaasde de schoonheid en de intensiteit van de kleuren van zijn werken mij... hij gebruikte vooral natuurlijke pigmenten uit de plantenwereld en mineralen... verder waren een 'werken uit één penseelstreek' en tekeningen uit zijn 'album van tekeningen in drie stijlen' , zijn '36 gezichten op de Fuji', en veel roman illustraties te zien...


we mostly know Hokusai of his 'waves'...but there is so much more... I was surprised of the beauty and the intensity of his colors... he used pigments of plants and minerals...



en Flutro verwende me met een boek over Japanse kunst...


and Flutro spoiled my with a book of Japanese art...



en als afsluiter een stevige wandeling aan het bijna verlaten strand van Katwijk... een plek waar ik altijd tot rust kom...


and before we go home , a walk on the beach in Katwijk... it was a beautiful weekend !

2 opmerkingen:

  1. Zalig ! Ik heb ervan meegenoten door het alleen maar al te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een bewonderaar van die stijl en wil er al tijden meer van zien... Zo verslond ik de Japanse afdeling in de Hermitage in Rusland (die uiteraard veel te klein was). Blijkt er een tentoonstelling in Nederland te zijn! En ik ben nog niet eens te laat! Wat een goede tip, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen