donderdag 6 januari 2011

overlock

english in green...







eind van de zomer kocht ik deze overlock op marktplaats...ik wou al een hele poos zo'n machine, maar aangezien ik geen naaiexpert ben, wou ik binnen een bepaald budget blijven omdat ik niet zeker wist of het me ging lukken...en ja na enig onderhandelen werd deze voor een mooi bedragje de mijne ;-)... later tikte ik op de stoffenmarkt in Leiden wat lapjes op de kop en het enige wat ik nog nodig had was een patroontje...


end of the summer I had the luck to find this overlock on 'marktplaats' ...and a little later I found some fabrics on the market in Leiden and all I needed was a good patern...




gelukkig voor mij, heeft Flutro van dit alles meer kaas gegeten dan ik en we haalden een oud t-shirt van mij uit elkaar om het patroon wat aan te passen aan mijn wensen...


fortunely Flutro has a lot more experience with sewing and textiles as me and so we torn a old shirt to make a new pattern...





en dit werd het eerste resultaat...een kleurig shirt ...helemaal alleen gestikt...ben ik best trots op ;-)... een tweede werd geknipt....


and this is the result : a colourful shirt... completely sewn by me ...I'm proud about it ;-)... the second was cut...



en de volgende dag toen ik thuis kwam van een middagje boekbinden, verrastte Flutro mij met een afgewerkt shirt... ik ga niet graag op de foto, maar voor deze gelegenheid maakte ik een uitzondering...

and the next day, when I came home from an afternoon bookbinding, Flutro surprised me with one finished shirt... I don't like to pose for pictures, but for this occasion I made an exeption...


4 opmerkingen:

  1. Wat geweldig, Inge! Superleuk zo'n overlock machine! Als ik een beetje recht kan stikken ga ik er ook voor! ;)
    Je shirts zien er fantastisch uit & jij ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het kriebelt bij mij ook , om te beginnen naaien, (kleedjes maken voor Mies) maar t'is die tijd hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw ! schitterend ! Tijd te kort, anders kroop ik ook nog eens achter mijn naaimachine, zit nu momenteel achter mijn breinaalden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super zo'n overlock en proficiat voor je stiksels, je t-shirt ziet er prachtig uit!
    Groetjes van Trudis

    BeantwoordenVerwijderen