zaterdag 1 oktober 2011

busy bee...

english in green...





mochten jullie denken dat ik alleen nog maar dagdroom over Portugal, dan is dit niet het geval ;-) ... er is nog veel te tonen over de reis , maar dat doe ik dan maar weer volgende week... nu toch maar eens tonen dat ik nog niet in mijn winterslaapje zit, hoe zou het kunnen met die stralende zomerse dagen :-)...


if you thougt that all what I'm doing is dreaming about Portugal, then you're wrong... yes I have a lot more to show you about this beautiful country, but that's for next week... now things to show you I'm not in my winter sleep yet , how should I could with this beautiful weather :-)






er was de eerste kantklosles en ik zit tussen allemaal ver gevorderde dames en een heer... en ja er zit in mijn eerste proeflapje een zot ( een foutje noemen ze een zotteke) , ik denk dat ik even miste en veanderde van reiziger... maar de 'juffrouw' vindt het mooie geslaagde eerste poging van de linnenslag en ik probeer tegen de volgende les nog een proeflapje te maken in vlas ( dit was een heel fijne katoen)



I'd my first lesson 'lace' ... I'm the only newcomer... all the other do this for years... and yes there's even a man... as you can see I made a fool ( that's what they call an error)... but the teacher found this a good first try and this week I try to make one in flax...







en ik de kalligrafieklas ging ik een bankje vooruit, in het tweede jaar dus en dat betekent dat we nu leren los schrijven : we laten de letters dansen... dus dat worden oefenblaadjes vol schrijven...
ook ga ik deze week oefenen met plakkaatverf schrijven ....




and in the calligraphy classes I'm in the second year now... so we learn to let the letters dance on the paper... and also I'll experiment this week with gouache ...












en in dit pakje zit het Round Robin boekje van 'bag of joe' ... ik kreeg het pas heel laat daar mijn voorgangster net bevallen was ...maar kon het nog gisterenavond net op de post doen...




and in this package I sent the book of 'bag of joe' for the Round Robin project...






hier een klein inkijkje ...

here a little sneak...




en ik maakte voor een swap een button butterfly... hij moest 'libellevleugeltjes' hebben ...ik gebruikte er een ansicht voor vanuit 1909 die geadresseerd was aan Mathilde Van Der Goes die in brussel woonde en ik bleef lang mijmeren ...wie zou deze Mathilde geweest zijn die een kaaartje kreeg van Justine in een prachtig handschrift...



and I made this button fairy for a swap... I used a card of 1909 which was sent to Mathilde Van Der Goes who lived in Brussels ... and I'm still wondered about who was Mathilde and Justine who wrote in a beautiful handwriting the card to Mathilde ...





en deze kreeg ik vanuit Amerika... ik hang hem straks in de kerstboom...



and this one I recieved from U.S. ... I'll hang him in the christmas tree...





en ik kreeg ook deze prachtige gekleurde lintjes... ga ik vast bij volgende projectjes gebruiken...en verder ging ik aan de slag met de eucalyptus die ik meebracht van Portugal, maar dat is voor later ...



and I also recieved this beautiful ribbons... I'll sure use them in some other project ... and I also experimented with the eucalyptus that I brought from Portugal, but that's for another time ...

4 opmerkingen:

  1. wow, je bent een echt bezig bijtje!
    fijn weekend en tot....riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er allemaal fantastisch uit zeg een dat zotteke in je eerst kantklosje zie ik niet jee l
    meid wat knap. En je caligrafie ne je elf ook al zo mooi:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig allemaal!
    Vooral het calligraferen vind ik reuze knap. Ik heb dat in een grijs verleden wel eens gedaan maar lang zo mooi niet als jij!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel mooie creatieve dingen ben je aan het doen, heerlijk! Het kantklossen is super dat je dat gaat leren, zo kunstig!

    BeantwoordenVerwijderen