vrijdag 21 oktober 2011

murano glas...

english in green...




toen Ingeborg van Zahia tijdens haar vakantie hoorde dat één van de oudste glasbedrijven zou sluiten en haar inboedel verkocht, was dat een reden om er eens een kijkje te nemen ... en zoals elk kralenfanaat zou doen ging ze overstag toen ze de prachtige collectie muranoglas kraaltjes zag ...de kralen dateerden uit de jaren ´30 en zijn per stuk gemaakt ...slecht één vrouw , een familid, kende de prodecure om deze prachtige bloemen, bolletjes, vogeltjes, blaadjes te maken... het is een procedure van glaswinden rechtstreeks op koperen draadjes ...ze zijn gewoon prachtig !!... voor mij was dat een reden om de nieuwe workshop te volgen en deze ooringen zijn geschikt op zeefjes ... het moesten voor mij geen twee identieke oorringen worden , maar wel een paar dat samen hoort ...en ik koos voor rode en donkerrode tinten opgelicht met turquoise ... en het resultaat , daar ben ik zeer blij mee, het gevoel een deeltje van deze prachtige erfenis te dragen waar met zoveel liefde aan gewerkt is , raakt me ... ik zou wel kandidaat geweest zijn om de techniek te leren :-)... en ik kan er zelfs eentje losmaken en als hanger dragen ... en mijn wens ? nog eens een ring te maken ....


when Ingeborg of Zahia (link above) heard that in Venice an old family business should close his doors... she took a look and felt in love with these beautiful murano glass beads ...each piece is made by hand and only one woman knew the procedure ...for me it was the reason to follow the newest workshop and make this earrings ...



8 opmerkingen:

  1. mooi ! Haartjes opsteken en dan pronken met die prachtige oorbellen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In één woord: Schitterend!!! Ik kan mij voorstellen dat het voelt als een dierbaar erfstuk dat met zo veel liefde is gemaakt! Ook de kleurcombinatie is fantastisch. Je hebt gouden handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig,bijzonder fraai zijn de Murano glaskralen,en andere objecten! Je hebt er echt iets moois van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gevoel een deel van een erfenis te zijn....dat is zó ontzettend mooi! Geniet van je prahtige oorbellen..
    knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola!! Die zijn echt ongelofelijk supermooi!!! Pure klasse met hart en ziel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is nu echt iets heel speciaals wat je hebt kunnen maken met die 'oude' (bijna antieke) glazen kraaltjes. Daar maj je best fier op zijn, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, prachtig!
    En een hele geslaagde kleurencombi :)

    BeantwoordenVerwijderen