vrijdag 28 oktober 2011

eco dyeing2

english in green...




de workshop was gisteren een echt feestje van experimenteren... en daar zorgen zowel Wieteke als Karina voor ...

the workshop yesterday has all the good things in it for experimenting...and this was the part of Wieteke and Karina (links above)





mijn resultaten zijn een heel fijne zijden chiffon sjaal met ecoprint...

my results 're one very fine chiffon silk scarf with ecoprint...





een heel mooi stuk wol dat roestkleurig geverfd werd in de verse eucalyptus ... ik ga het combineren met iets gebreid om er een sjaal van te maken...

and this woolen fabric is dyed in fresh eucalyptus and I''l combine it with some knitting to make a scarf ...





deze fijne chiffon zijde sjaal komt uit een eucalyptusbad met koper erin en wil ik nog verder combineren met een heel fijne ecoprint en nunofelting


and this chiffon silk scarf is dyed in a eucalyptus bath with copper and I 'll do some fine ecoprinting and nunofelting on ...





en dit is een ecoprint op een heel mooie 'crepe de chine' sjaal...


and this is an acoprint on a' crepe de chine' scarf...






en dan nog wat experimentjes met stoom- en verfbaden ... ik hoop mijn stalenbladen af te krijgen dit weekend zodat ik jullie de diversiteit van kleuren kan tonen die één enkele plant kan geven ... dit is zeker iets waar ik nog ga mee experimenteren ...

and this 're a few experiments with steam and dye baths... I hope I can finish my samples to show you what a different colors one plant can gives... I'm sure this is something I'll do more...

8 opmerkingen:

  1. dat opent een heleboel nieuwe perspectieven !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw! Schoon zeg! Mooie herfstkleuren! Ik moet dringend eens wat verse eucalyptus gaan plukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige experimenten, gewoonweg
    mag ni fiek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o, wat een heerlijkheid om dit te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bijzonder deze resultaten, nooit geweten dat eucalytus zo'n prachtige kleur geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettende mooie natuurlijke zachte kleuren, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleuren en motieven! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen