woensdag 26 oktober 2011

eco dyeing 1

english in green...








vandaag volg ik bij Zijdelings een workshop eco dyeing met eucalyptus gegeven door Wieteke Opmeer ... het stond al een poosje op mijn verlanglijstje en van mijn reis naar Portugal bracht ik wat eucalyptus mee die daar rijkelijk in de bossen groeide ...




today I'll do some ecodeying with Wieteke Opmeer in Zijdelings (link above)... it was on my wishes list and so when I was in Portugal a brought some eucalyptus back home to do a little experiment ...




en jammer genoeg krijg ik de kleuren maar niet gelukt op foto ...ik deed twee experimentjes : ééntje met zijde en daar bekwam ik een prachtige zachte gouden gloed mee en ééntje op los geweven linnen waar ik aluin aan toevoegde en dit geeft een zachte maar toch pittige geeltint...
en nu maar afwachten wat ik bijleer ...hopelijk morgen betere foto´s...


and so I did two try outs...one on silk which gives a soft golden color and one on linen wich gives a soft but pitti reproduced color tone... but it seems I like the pictures wont give the right color... I hope I can you show better pictures tomorrow...

5 opmerkingen:

  1. o, dit vind ik leuk! wil ik zelf ook altijd nog eens doen!
    en belangrijkst is dat de kleur in het echt bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik vorig jaar ook gedaan met eucalyptusbladeren, de geur in huis al vind ik erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig! vilt a la kim verft ook vaker met eucalyptus. de resultaten zijn verbluffend:)

    BeantwoordenVerwijderen