woensdag 16 februari 2011

geheel onverwachts...

english in green...




een poosje geleden deed ik een bod op een snijmachine, maar Flutro's auto viel in panne dus we konden hem niet ophalen en de verkoper vond het te veel poespas om hem te verzenden...dus de koop ging niet door ...ik denk dan meestal : er komt wel weer iets op mijn pad ...en toen ik maandag nog even keek, zag ik dat er net eentje geplaatst was : gratis af te halen :-) ...even gebeld en ja hoor , we mochten er nog dezelfde dag om naar Haarlem, een 30km van Leiden... ik was er nog nooit geweest en vond dat we maar een kijkje in de stad moesten nemen... wat een heerlijke stad !

a while ago I did an offer for one papercutter, but Flutro's car broke down and the seller didn't want to send him...at such moment I think mostly : there'll come another on my way... and monday I was watching the ads and I saw one papercutter : for free...I called and yes, we could pick him up in Haarlem, 30km from Leiden... I was never there , so I was curious to see a little bit of the town...what a beauty !




niet erg veel tijd, maar toch voldoende om een oude drogisterij in authentieke stijl te zien en heel wat leuke gevelsteentjes...


we didn't have much time, but enough to see an old drugstore with autentic decor and many old wall tiles...






we hadden nog even tijd om enkele 'hofjes' te bezoeken ...zelf woonde ik ooit in 'het pand' in Gent en nu ben ik iets te veel op mijn privacy gesteld maar ik vind het nog steeds heel wat charme hebben...

we had time to visit some almshouses... several years ago I lived at 'het pand ' in Ghent and even now I want some more privacy , I still like them a lot ...




er waren heel leuke winkeltjes ...velen leken dicht op maandag , maar ik keer zeker eens terug !

many nice shops...many were closed at monday , but I'm sure we 'll return !





en een prachtige ondergaande zon om af te sluiten...wat kan een mens nog meer verlangen op zo'n onverwachte dag ?

and a beautiful sundown ...what could we expect more ?

5 opmerkingen:

  1. amazing, such a beautiful places just to go and visit, one of my favorite things to do on Sundays is just go to some unknown place and explore... beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zo'n dagje onverwachte schoonheid:)
    heb je mijn post al gekregen inge?
    lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en weet je dat Haarlem veel Vlaamse wortels heeft? je kan er zelfs een Vlaamse wandeling maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Haarlem! Mijn stad. Ik ben een geboren en getogen mug! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die onverwachte dagen zijn dikwijls nog de leukste omdat we er niets van verwachten... Lijkt me een leuk en gezellig stadje Haarlem, ben er zelf nog nooit geweest...
    Geniet van je snijmachine, leuk dat je hem zomaar gratis kon ophalen.
    Groetjes van Trudis

    BeantwoordenVerwijderen