zondag 28 maart 2010

My weekend...


mijn oudste zoon is gehuwd met Miza, afkomstig uit Servië en ze woont nu iets langer dan twee jaar in België, spreekt vlot onze taal daar ze nederlandse literatuur studeerde en werkt als verkoopster in een winkeltje van mode-accescoires...ze hebben samen een dochtertje : Iva : een schat van een eigenzinnige meid...vorige week gingen Miza en Iva naar Belgrado bij haar ouders om te genieten van weer even onder familie te zijn... en natuurlijk steelt Iva daar de show en wordt ze schandalig verwend :-) .... ze werd net twee en nu was het dit weekend onze beurt om haar eens te gaan verwennen... ze geniet van alle aandacht, draait iedereen rond haar vinger en beslist eigenwijs : 'neen' als het haar niet zint... zoonlief zegt dat hij er horendol van wordt, vergetend dat hij zelf ook zijn eigen willetje had ;-)...



saterday we were by my oldest son, he's married with Miza, from Servië and they have a daughter : Iva... last week Miza and Iva went to Belgrado to enjoy time with her family...
Iva is just two and this weekend it was our turn to spoil her... she is a nice little lady who knows very well what she likes and dislikes... my son said he gets crazy of her saying 'no',don't realise that he did the same at that age...







en vandaag had ik veel zin om te experimenteren met patines...ik hou van het effect van patine op metalen, maar uit ondervinding merkte ik dat veel van die mooie turquoise effecten verdwijnen als ze in aanraking komen met vochtigheid, zelfs de vochtigheid van een bezweette huid, of luchtvochtheid, zo had ik filigree beads die door ze op mijn werktafel te laten liggen enkel door het verschuiven , hun kleur verloren... niet ideaal dus voor juwelen... maar ik ging op zoek en na het uitproberen van talrijke kant en klare patines kwam ik tenslotte iemand tegen die verstand had van het bewerken van metalen en die gaf me tips om uit te proberen... en ik ben er nu reeds een poosje zoet mee... het fijne is dat ik kan experimenteren in heel wat kleuren en dat het vochtbestendig is ...de twee grote kralen boven maakte ik van oude sleutels ... vind ik zelf wel heel geslaagd :-) ... mijn manier van personaliseren en recycleren ....



and today I had the time to experiment with patines... I like the effect of patine on metals, but offen they wash off when in contact with a humid environment... so I try so many of them but I was never satisfied with the result in contact with humidity... but some-one with a lot of experience in that way, learned me a lot and now 've tried several times... and these are the results of today... the beads in the right corner 're made from old keys...my way to personalisize and recycling...







ik maakte een heerlijke pastaschotel met verse spinazie, ricotta en veel gruyère

and I made a pastadish with fresh spinach, ricotta and many gruyère...

en natuurlijk nog even een armband en wat oorringen gemaakt ...

and of course I made some jewelry...




bracelet with lava stone lace agate and onyx...


and earrings with turquoise email and coral beads
...

1 opmerking: