woensdag 23 juni 2010

a break...

english below




gisteren had ik na twee dagen sjouwen en schilderen behoefte aan een dagje er tussen uit ...
ik had twee vrijkaarten gekregen van mijn nichtje voor het MSK en dus ik belde M op, collega en vriendin, en we trokken er op uit ...
we startten onze middag met een dagschotel bij de appelier waar het aangenaam eten is op de binnenkoer ... ze serveren er vegetarische gerechten en al die kleine 'proefjes' op mijn bord vind ik zalig ...


after two days hauling and painting I need a break ... so I call M, my colleaque and friend and we decided to go to the MSK...
we started with a lunch by de appelier (link above), a vegetarian restaurant where you can eat on the patio... and all these different little dishes on your plate ...yummie !!


and then we went see the exposition from 'Gustave van de Woestijne'
here some of his works in differente styles...




'de herder' ...gezichten uit het dorpsleven ('the shepherd'... village people)




'de likeurdrinksters' ... een uitdaging van het modernisme ('liqueur drinker' ... a challenge for modernisme)


'de aankondiging'... lanschap als symbool ('the announcement...landscape becomes a symbol)

'Onze-Lieve-Vrouw van zeven smarten '... moderne religieuze kunst ... (O-L-V from seven sorrows...modern religious art)

and this must be the family grave at the 'Campo Santo' here were I live...

we had a wonderful afternoon and we still keep talking till late in the evening in my garden ...

1 opmerking:

  1. 't Appelierke was mijn favoriete restaurant destijds toen ik op kot zat in Gent ... tenminste als mijn budget het toeliet. Op mijn 45ste ging ik er als verrassing samen met mijn studentenvriendin gaan eten ! Zalig nog steeds !!!!

    BeantwoordenVerwijderen