vrijdag 1 juli 2011

eindwerk kalligrafie ...

english in green...







hier is het dan ...ik weet niet of ik van een 'eindwerk'kan spreken want ik koos voor een groeiproject ...ik wil de komende maanden en de komende jaren aan dit projectje doorwerken...
als thema koos ik voor 'kruiden en eetbare bloemen' ...ik voel een enorme verbondenheid met de natuur en volgde vroeger een aantal reeksen rond herboriste en deze twee verenigen, leek me wel wat ...




I choose as subject 'herbs and edible flowers' ...and it's a never ending project... ;-)





het was de bedoeling van de verschillende pennendiktes en andere inktjes te gebruiken... het lettertype is humanistisch cursief... deze dus witte inkt op een donkerdere achtergrond...

we must use different thicknesses of pen and different kind of ink





dit is geschreven met aquarelverf ...




this one is in watercolor...




deze twee 'bister' (linkje hieronder) en kalligrafie inkt ...



those two in bister and ink...








deze werd gemaakt op een mooi dik handgeschept papier met grafietstaafje...





this one is on handmade paper with graphite rod...





deze in een rode kleurpigment die ik ook gebruik voor het voegen van mozaiekjes...



this one in red pigment that I also use when I make mosaic...









deze werd eerst getekend met dubbel potlood en dan ingekleurd met aquarelverf...




this one was wrtiiten with two pencils and afterwards collored with watercolor...




voor deze schepte ik papier met rozenblaadjes in en dan op kalkpapier geschreven... kalkpapier neemt de inkt niet zo goed op...




for this one I made paper with rose petals and I wrote on tracing paper...





dit is een heerlijk recept van rozensorbet ( ik blog er nog wel eens over) geschreven in bister en inkt...




this one is a recipe of 'rose sorbet' that I wrote in bister and ink...







en afgesloten met enkele zinnen uit een gedicht van Toon Tellegen...




and finished with some phrases from a poem of Toon Tellegen...






fijne start van het weekend ...



have a nice weekend ...



5 opmerkingen:

  1. Wat prachtig toch zo'n mooi handschrift.
    Mijn complimenten hoor!!!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi allemaal, dit heb ik vroeger ook eens gedaan, nou ja, geoefend. Moet de pen nog wel ergens hebben.
    Grtjs, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier mag je wel heel erg trots op zijn: geweldig mooi:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in zo'n mooi handschrift lijken gewone woorden net gedichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi allemaal!
    later als ik groot ben wil ik ook leren calligraferen ...

    BeantwoordenVerwijderen