dinsdag 7 december 2010

so much happened...

english in green...
de afgelopen periode was het superdruk en mijn laptopje kon geen verschillende schermpjes tegelijkertijd meer openen, dus ik zat een beetje klem om te bloggen...maar het euvel is verholpen ...of beter er moest een nieuwe komen... dus probeer ik de afgelopen periode wat samen te vatten ...

the last period was crowded and my laptop could no longer open several windows simultaneously, so I was a little clip to blog ... but the problem has solved ... or rather there must came one new ... So now I'll I try to summarize ...


thuis moest mijn piano ruimte maken...ik wou in die kamer meer leefruimte en een extra hoekje om te genieten...er werd door niemand meer gespeeld en ik heb niet meer de intentie om mog muziekacademie te doen, dus ik wou er iemand anders plezier mee doen...gelukkig bleek vriendin Mo kandidaat om het de vleugel op te halen...misschien om op te spelen of anders zou vriend Erik er een kunstwerk van maken...


at home my piano had to make room ... I wanted more living space and an additional corner to enjoy ... there was no one anymore who plays and I had no longer the intention to follow classes to the music academy , so I wanted to give him to someone who could use him ... fortunately my friend Mo was candidate to have him ... maybe to play or else friend Erik would make an art work from it ...




ik maakte nieuwe juweeltjes, oorringen, armbandjes en wat kettingen...hoop dat ik deze week iets kan listen, mijn shopje is nagenoeg leeg :-(



I've made some new jewelry and I hope Ican listing some of them, my shop is nearly empty ... here some of my earrings...




ik vloog enkele dagen naar Spanje naar vriendin en collega M om daar even van de olijvenpluk te proeven... de temperaturen waren daar overdag een stuk zachter dan hier en de zon geeft sowieso wat vakantiegevoel... M sukkelt ook al een hele poos met haar rug, dus we begrepen elkaars beperkingen :-)


I took the plane to visit my friend M, they bought last year a house in Spain with an olive orchard...it was time to pick the olives....





er moet nog even gespaard voor proffesioneel materiaal, dus de olijven werden met de hand geplukt of geritst met harkjes...


the materials....



veel olijfbomen zijn laag en je kan er dus vrij makkelijk bij... de netten worden onder de bomen gespannen en zo worden de olijven samen geraapt...

fortunely olive trees aren´t high :-)




de hogere takken zijn voor Wim...




de olijven worden naar de co-operatieve gebracht...vanaf 500kg kan je je eigen olie maken, maar ook dit zijn plannen voor later...hier worden de olijven in een toestel gegoten waar de blaadjes en takken weggeblazen worden en de olijven worden dan opnieuw gewogen... de dagprijs voor de olijven lag tussen de 0,32 en 0,34 euro de kg...als je bedenkt dat er 5kg nodig is voor 1liter olie, is de prijs van de olijfolie nog zo hoog niet ..


we bring the olives to the co-operative...you need 5kg for 1liter oil...the prices for 1kg olives was 0,32 till 0,34 euro...




het was een fijne ervaring ...elke boom heeft weer een andere energie...voor herhaling vatbaar...


it was one nice experience, each tree has his own energy...we go again next year...

de sint surprises zijn voor een volgend blogje ...

1 opmerking:

  1. schitterende ervaring inderdaad ! Je hebt er
    volop van genoten, da's een feit.
    Leuk je weer in blogland te hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen