dinsdag 21 december 2010

books, books , books...

english in green...





ik ben een 'boekenkind'... al van kleins af aan, verslind ik boeken... op school had ik tegen de nieuwjaarsperiode reeds de klassenbibliotheek uitgelezen en vaak bracht de juf extra leesvoer voor me mee... ik weet niet van waar mijn fascinatie voor boeken komt... mischien omdat je dan onder gedompeld wordt in een andere wereld ? of heeft het te maken met herkenning ? nog steeds verbaas ik me vaak over het feit hoeveel mensen met dezelfde gedachten zitten... alsof alles al eens bedacht is ... en het is maar goed dat ik een gezin heb en andere dingen doe , want anders zou ik eem soort winterslaap kunnen doen ... meer in de zin van mij terug trekken, de kachel aan en mijn boekenvoorraadje induiken...

I'm a book child... since I can read, books take an imporant place in my life...at school I always finisched de library of the class till christmas and the teacher brought me offen new books... I don't know where my fascination for books come from... maybe that you can be in other places, other lifes ? or maybe the recognition of what others write ?... I think it's good that I have a family to take care off, and that I do a lot of other things... otherwise I would close my door, and read for days near the fire...








dus ik ga vaak op boekenjacht... laatst deed ik een hele hoop vondstjes toen de bib in Leiden boekenverkoop deed... van 50 cent tot 1 euro....heerlijk vind ik dat ;-)

so I'm always looking for books...and lately I could buy a lot of books from the library in Leiden... the price ? 50 cent till 1 euro...I like that ;-)







dit boek kocht ik laatst met en boekenbon die ik kreeg voor mijn verjaardag...

this one I bought with a voucher from mu birthday...









en op het boekenfestijn vind je altijd wel leuke cadeau-ideetjes...
and at the'bookfestival' you always find nice presents...





en deze heeft me veel geleerd over het in evenwicht houden van ying-yang...
and this one learned me a lot of keeping balance between ying and yang...





en lekkere hapjes met weinig calorietjes zijn nooit te versmaden met de feestdagen in het vooruitzicht :-)
and delicious food with little calories're always good for the coming holidays :-)



3 opmerkingen:

  1. Er zit één van mijn all-time favorites tussen! De Engelenmaker van Stefan Brijs is gewoonweg een meesterwerk!!!

    Ik was ook een echt boekenkind, ik verslond er een vijftal per week (dat was ook het maximum aantal dat je per week in onze kleine bibliotheek mocht uitlenen). Voor mij was het vooral een soort van ontsnappen aan de buitenwereld. Ik was de jongste thuis en had geen speelkameraadjes (arme ik ;-) ). Dus was boeken lezen een mooie uitlaatklep. Ik ben nog steeds een echte boekenaddict. Ik zal sneller een paar boeken kopen dan een paar schoenen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik het meeste mis hier in Spanje is mijn wekelijkse visite aan de bibliotheek van Gent of Eeklo. Uren kon ik er rond kuieren! Heerlijk vond ik dat, ik vraag dan ook altijd aan familie of vrienden als ze langskomen om een voorraad boeken voor me mee te brengen. En wanneer ik naar België op vakantie ga, dan keer ik steevast terug met een rugzak die zo zwaar is dat ik hem bijna niet meer kan dragen. ik moet de winter toch kunnen doorkomen hé!
    Groetjes van Trudis en veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen