donderdag 14 januari 2010

trifting ...


één van de dingen waar ik ontzettend van geniet en al jaren doe is het afstruinen van rommelmarktjes en kringloopwinkels ... ik tik er vaak leuke dingen op de kop voor in mijn interieur of dingen die ik of vrienden van me verzamelen... zo ging ik dinsdag in de kringloopwinkel een kijkje nemen... de spelregels zijn (als ik niet echt iets nodig heb) : ik stel mezelf een maximum van 20 euro die ik mag spenderen aan 'hebbedingen'... en ik vond er deze drie baboushka's voor mezelf (heerlijke kleurtjes voor in mijn leefkeuken) en ik vond er een oude, blikken doos (een vriendin van me verzamelt die )...het leuke was dat de doos gevuld was met oude knopen, wat me deed denken aan onze knopendozen thuis (ik heb er zelf ook nog heel wat)... er zitten een groot aantal gewone knopen bij maar toch ook enkele vintage modelletjes en een 5cent met een gaatje erin en een beschermbedelke... terwijl ik de knopen aan het bekijken was, vroeg ik me af wie de eigenares van de doos was en of hoe ze het zou vinden dat ik sommige van haar knopen zal hergebruiken... en mijn 20 euro was nog lang niet op, dus ik kan nog wel eens gaan :-)...
en voor diegene die denken dat ik wat stil ben, ik ben volop bezig met dingen voor in mijn winkeltje :het derde deel : 're-use amuse ' aan het uitwerken... en ik wil dan het hele winkeltje herstylen... en verder ben ik bezig aan de EST-challenge van deze week, ik hoop dat ik het tijdig af krijg... en ik wil nog graag iets totaal nieuws in mijn winkeltje brengen tegen de lente ...dus druk druk ,druk.... zeker met een fulltime job erbij, de kids , de vrienden... tijd is het enige wat ik mezelf wil schenken voor het moment ...


something I do my whole life is trifting... fleemarkets, triftingshops, nothing is safe for me when the time allows me to spend an afternoon... the rule of the game is : I spoil myself with 20 euro to buy things that I like but not need at all... so I was tuesday in the triftingshop and I found those three baboushka's and an old can box... the box is for a friend of my, who's a collector...but the box had been filled with old buttons, the most common buttons but there were also a few beautiful vintage buttons... while I was searching in the buttons I wonder wich box it was and what the owner would think if she knew that I'll use some of her buttons... and you know, I didn't spend 20 euro so I can return :-)
and for those who're thinking that I'm still lately... I'm bussy with a lot of things...I'll restyle my shop and so I'm working out the thirth part of my jewelry : 're-use, amuse' and I'll also bring something new till spring... and there 're also the kids, friends and my fulltime job...so time is the only thing I have never enough...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten