dinsdag 18 februari 2014

twee totaal verschillende boekjes ...

english in green ...






boekjes maken ...ik blijf het leuk vinden ...ik had nog wat leuk papier liggen in kleuren die me al wat lentegevoel geven ... dus ik werd er zowaar een beetje vrolijk van ...

seems like bookbinding ´s always fun to me ...I found some paper that gives me some spring fieling , so I used it for the cover ...





het binnenkantje kreeg een gewaxed papiertje in een bijpassend groen en voor de achterkant deed ik het net omgekeerd ...

the inside was made from a waxed green paper and for the back cover, I did the waxed paper on the out side ...








het boekje heeft nog niet echt een doel, maar dat komt wel ...meestal groeit dat wel als het een tijdje op de plank ligt , dan dient er zich plots wat aan om de lege bladzijdes te vullen ...


at this moment it seems like I ´ven´t found yet a destination for the book ...but I´m sure it ´ll come ...




hier zie je hoe de achterkant net omgekeerd is dan de voorkant ... en het is op lintjes gebonden ...

here you can see both covers ... and it´s bound on ribbons ...





voor mijn tweede boekje koos ik een etiketten binding, het was de eerste keer dat ik het uitprobeerde, maar ben best tevreden over het resultaat ...

for my second book I choose a label binding ... it was my first try out , but I´m happy with the result ..







mijn schutblad maakte ik vast aan de eerste en laatste katerne ,,,aangezien ik met gerecycleerde materiaal werkte , werd er voor een stukje behang gekozen ...


I paste my front page on the first quire of the book and I did the same for the last quire ... as I choose for recycled materials I used a piece of wall paper ...





de kaft werd gemaakt van een stukje leder van een losgetornde broek ...

the cover was made of a leather from an old pants ...






ik maakte twee gaatjes om het touw doorheen het leder te krijgen ...


I made two tiny holes for the rope ...






de binding gebeurde deels op het touw en deel met de kettingsteek ...

the binding is for a part on the rope and for a part with the featherstitch ...






een tweede touwtje om het etiket aan vast te maken 

the second piece of rope to add the label ...







een houten knoopje uit mijn knopenkastje ...

to close the book a wooden button ...






en ja deze heeft dus wel al een bestemming ...

and yes this one has already a destination ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten