zaterdag 21 mei 2011

anti muggen en insektengel...



Iets wat in de zomer zeker van pas komt is een anti-muggengel...ik maakte er laatst eentje met Hilde maar aangezien ook de kids zoiets hier handig vinden, ging ik vandaag nog maar eens aan de slag ... het is heel eenvoudig te maken

Ik vond bij Spinrad glazen flesjes met een roller op, waardoor de gel makkelijk te gebruiken is . Steriliseer de flesjes wel even alvorens er de gel in te doen.

Wat heb je verder nodig ?
*90ml hydrolaat van citroenmelisse (is genoeg voor twee rollerflesjes) of je kan ook sterke thee maken van verse citroenmelisse
*0,5mg xantaan (te verkrijgen bij Spinrad)
*4ml EO je kan kiezen uit de volgende of deze mengen : lavendel, citronella, bergamot en kruidnagel

de xantaan en de EO meng je best in een klein beetje glycerine (te verkrijgen bij de apotheek)
je verwarmt de hydrolaat lichtjes of laat de thee wat afloelen , dan voeg je de xantaan al roerend toe , je zal merken dat de substantie gelei-achtig wordt ...als het mengelseltje onder de 40graden is mag je de EO toevoegen... flesjes vullen en klaar ...
ik wens jullie een muggenbetenvrije zomer toe ;-))

2 opmerkingen:

  1. ....en nu maar hopen dat de muggetjes dit niet lekker gaan vinden:)
    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee! ik las elders ook een goed recept maar waar-o-waar!!!
    ik wens je een insectenbetenvrije zomer toe ...

    BeantwoordenVerwijderen