donderdag 22 april 2010

re-use amuse


re-use amuse of hoe het leven van twee zilveren theelepeltjes kan veranderen...
het was weer eens tijd voor een middagje experimenteren bij Peep...
ik had al een poosje in mijn hoofd om iets te doen met zilveren lepeltjes en vorken, daarvoor
had ik rond gekeken op de vlooienmarktjes en kringloopwinkels... (ik wou de koffer die ik nog heb, niet onvolledig maken)
Flutro had ook wel wat exemplaren liggen uit de erfenis van zijn moeder, maar ook daar wou ik de setjes niet van beschadigen... doch, hij had ook twee heel mooie lepeltjes... de heftjes waren heel mooi bewerkt...ik besloot dat als ik de heftjes zou kunnen recuperen voor oorringen ik dan met de rest zou experimenteren voor een ring...
en hier is het resultaat : twee mooie hangers met gefaceteerde jade en twee totaal verschillende ringen, bij de ene werd het shepgedeelte plat gehamerd en bleef het een strak geheel met een felgroene howliet... de andere werd zo veel mogelijk intact gehouden en kreeg zilveren bolletjes erin verwerkt ...
het was en fijne middag en ik ben reuze blij met het resultaat :-)

re-use and amuse, or how the lives of two silver teaspoons can change ...
it was about time for an afternoon experimenting with Peep ...I had a while in my head to do something with silver spoons and forks, therefor I looked around at the flea markets and charity shops ... (I still have the suitcase but I didn't want to make them incompletely)Flutro had some specimens from the legacy of his mother, but also I did'nt wanted to make the sets incomplete... but he also had two beautiful spoons ... they modified beautiful ... I decided if I could recover a part for earrings I would experiment with the rest for a ring ...and here's the result: two beautiful pendants with faceted jade and two totally different rings, one's hammered flat and remained a tight whole with a bright green howlite ... the other was kept intact as possible, cattle and got silver in it rolls processed ... it was a fine afternoon and I am very happy with the result :-)

1 opmerking: