donderdag 1 april 2010

om even bij stil te staan...


In love, no one can harm anyone else; we are each of us responsible for our own feelings and cannot blame others for what we feel. That is the true experience of freedom: having the most important thing in the world without owning it. (paulo Coelho : elf minuten)

om even bij stil te staan : we zijn verantwoordelijk voor alles wat we voelen, voor alles wat we toelaten ... eerst dacht ik : 'wat een zware klus' en nu na een poos , glimlach ik... ik relativeer, kruip niet meer in de emotie, ik kijk er naar , maar ben niet meer de emotie ... en ja dat geeft een glimlach... ben ik wijzer ? ben ik sterker ? ik weet het niet , het maakt ook niet uit... gewoon prettig te zien dat ik een mens ben in groei, niet wetende hoe of wat het wordt, maar wel verrast door elke wending waar ik me dan weer laat op meedrijven... een stuk makkelijker om op die manier van het uitzicht te genieten, de emoties toe te laten, ze te aanschouwen maar ze ook weer los te laten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten