dinsdag 5 november 2013

changes...

english in green ...







af en toe gaat het niet zo rooskleurig als we willen... zo ging ik na een hele tijd van erge rug¨pijn maar eens een nieuwe neurochirurg opzoeken (de oude was in pensioen ) en ik dacht : nieuwe ogen, kijken er eens anders .... dat anders zou betekenen dat ik twee weken later op de operatietafel zou liggen en een wervel zou vast gezet worden met stukjes en vijzen, had ik in de verste verte niet op gerekend.... en dat dit zou inhouden dat ik weer een hele poos ´beperkt´zou zijn, is maar goed dat je dat niet echt beseft.... maar het is nu een feit, ik ben terug thuis, zit in een stevig korset (ik beloof dat ik nooit meer verlang naar te leven in tijden van jurken a la Marie Antoinette :-0 ) en kan de meeste eenvoudige dingen niet ....maar je moet van alles het beste maken, dus ik oefen vaak en ben inventief en zocht ook naar nieuwe uitdagingen... en sokken haken is daar één van ...wie me kent, kent mijn liefde voor hand gebreidde sokken, maar ik hou daar nare schoolse herinneringen aan ...toch kocht ik door de jaren heen  mooie garens, er vast van overtuigd dat ik ooit een hele collectie sokken voor mezelf zou maken ... en nu beet ik de spits af met gehaakte sokken... ik koos voor haken omdat ik daar nog geen teleurstellingen mee had en dat als je niet zo kiplekker bent, je jezelf niet te veel moet stressen ... de eerste sok, prikt niet , voelt warm aan en heeft vrolijke kleurtjes ... ik ben ervan overtuigd dat ik me in deze rustperiode ook aan sokken breien ga wagen :-)

sometimes  life is not what we expect ... so I went to a new doctor after I had a long time pain in my back... I think I had many options in my head , but not that I would need a second surgery, and that two weeks later I ´ld be in the hospital ...now I´m home again, wearing a corset ( I´ll never say again that I ´ld live in the time of Marie Antoinette...) ... since there´re so many things I can´t do I had to search what I ´ld to do ...so I decide to try to learn something new : making socks... and as I ´ve bad memories with knitting socks , I started with crocheting them ...and the first one is ready, and I´m sure I´ll also try to knit some of them :-)... I guess till I´ld be realy ols I´ll have a closet full of all kind of handmade socks ...


4 opmerkingen:

  1. Je positieviteit vind ik bewonderenswaardig hoor!! Petje af!! En die sokken.......PRACHTIG!! Snel beter worden en dikke knufzz......peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o, o! wat heftig! ik hoop dat het herstel goed verloopt. mooi mens ben je dat je dit allemaal zo positief opneemt - dat zal wel helpen bij de genezing. en als je als resultaat niet enkel weer helemaal OK bent maar ook nog zo'n mooie sokken en ongetwijfeld nog meer moois hebt, is het de ellende wel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was wel heel wat ingrijpender dan je dacht, maar ik hoop van harte dat het dan wel het gewenste resultaat heeft! Ik wens je een voorspoedig herstel, en succes met de sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooo mooi mens, ze krijgen je er niet onder hè....scheelt het nu in de zenuwpijn als ze het vastzetten?
    Ik ben 7 jaar pijn zo zat!
    die sokken....wat gaaf!
    zijn ze erg moeilijk te maken?

    BeantwoordenVerwijderen